söndag 31 december 2017

                                GOTT NYTT ÅR!
   Vill jag önska er alla som brukar titta in här! Och jag gör det med en bild av ett kort jag sydde inför årets jul.
För med lite glitter och silver så kan det väl även passa till nyår?:-))

Här har symaskinen haft tillfälle att vila upp sig ett bra tag. Har haft en fin, intensiv julhelg (+några vardagar) tillsammans med barn och deras familjer. Vi har också haft tillfälle att fira både en 40-åring + äldsta barnbarnet som blev 12.
En sen kväll (natt) före jul sydde jag en liten förvaring till henne, som fylldes med en slant, som födelsedagspresent. 
Ett av hennes stora intressen är musik, och jag hade förhört mig om favoritfärgerna fortfarande var desamma. Roligt att se att den blev så uppskattad!
Fick också nöjet att följa med henne till några affärer för att se om hon hittade något att inhandla för slanten. Att det skulle bli något i klädväg förstod jag i förväg:-))
Och eftersom det är reatider, så blev det hela 3 nya plagg som hon här poserar i (snickarbyxor, kjol och top) allt på samma gång:-))
Ett annat stort intresse hon har är att teckna. Är hon inte försjunken i en bok, så sitter hon med papper och pennor. Zentangels var något nytt för henne, som hon började testa lite grand.

Hoppas symaskinen har fått vila tillräckligt, för nu börjar jag känna lust att ta itu med något sömnadsprojekt, när väl nyårsfirandet är över för denna gång.
              Gott slut på detta år, och ett Nytt Gott År önskar jag er!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbart kort! Och klart att det silver passar till nyår också. :)
Härlig nesse hon fick!
Och vilken talang att rita hon är!
Önskar dig en god fortsättning på nya året!
Kram
Kerstin

Gudrun sa...

Ett underbart vackert kort som gläder en mottagare så mycket!!
Så fin förvaring och kul när det är personliga tygval,då känns presenten extra personlig.Vilken härlig tjej,säkert har ni underbara stunder ihop.
God fortsättning på det nya året och hoppas vi får ett härligt skapande år.
Kram från ett vårlikt Öland/Gudrun